Keajaiban Minda [at] Blog yang tak update..haha Blog yang tak update..haha: Keajaiban Minda

12 Keajaiban Minda

Korang percaya kuasa minda korang tak?
Korang percaya benda yang susah korang nak percaya tak?
Korang percaya korang ada super power tak ?
Ape ni zat ? Banyak soalan ni.

hehe, aku ada terbaca satu Entri yang sememangnyer menakjubkan, dan susah aku nak pecaya..
Aku nak tanya korang leh baca tak ayat beserabut / Tonggang-langgang ?
Mesti korang takut kan kalo aku suruh korang baca ayat tonggang langgang dengan lancar.

Korang percaya tak minda korang mampu mengorat membetulkan ayat beserabut.
Mari kite test jom..
Korang Baca Ni ::

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too.
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno’t mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it..


Lancar tak korang baca, aku baca lancar jerk dan aku pasti korang pun dapat baca dengan lancar kan ..
 Aku tak lancar la zat ?  kalo tak lancar tu maknanya korang tak reti bahasa inggris...hihihi

P/s : Korang nak test-test ayat beserabut korang tuk kitaorang baca ?  hantar la yer..hihi

12Geng Bising:

Post a Comment

Percuma E kursus Affilliate. Hanya masukkan nama dan email