Kerugian Masa tanpa Kita Sedari [at] Blog yang tak update..haha Blog yang tak update..haha: Kerugian Masa tanpa Kita Sedari

2 Kerugian Masa tanpa Kita Sedari

Kita sekarang banyak membazir masa,
tanpa kita sedari, kita telah menghabiskan masa berjam-jam yang boleh digunakan secara manfaat.

Korang sedar bahawa hidup hanya sekali dan kita sebenarnya haruslah menghargai kehidupan yang ada.
Aku nak memberitahu kepada korang semua dan juga diri aku sendiri tentang kehabisan masa yang kita sendiri tidak nampak.


Masa yang kita rugi tanpa kita sedari.

1. Semasa kita menonton television, menonton TV memang menjadi trend korang semua. Aku sendiri suka menonton TV, akan tetapi rancangan apa yang kita tontonkan. Adakah manfaat rancangan yang kita tonton.??  Cuba kita selami diri kita, berapa lama kita menonton TV sehari ?  Jika kita melihat cerita Movie, kita akan mengambil masa 2 jam lebih.. Adakah 2 jam lebih itu membawa manfaat kepada korang ? Pikirkan..

2. Bermain game turut menjadi trend kita, alasan yang sering diguna pakai adalah untuk melepaskan tension....  Jika kita bermain game, kita akan menghabiskan 1 jam atau lebih masa kita...  Macam game DOTA, Aku selalu main game tu dan makan masa 1 jam untuk menghabiskan 1 game...   Cuba kita pikirkan berapa banyak masa kira rugi dan manfaat yang kita terima? Pikirkan..

3. Tidor, memang ini yang paling digemari remaja...  Tidor banyak, memang sedap kalau kita tidor.. tetapi ingatlah kita akan tidor juga nanti. Jangan bazirkan masa untuk tidor, cuba mencari aktiviti berfaedah.

4. Berangan, memang sekarang ni ramai yang suka berangan... Berangan ni pun boleh bazirkan masa kita, kalo berangan untuk perkara baik seperti ingin majukan diri tak pe la.. Tapi ni berangan minah, jantan.. Haprak tul...hehe



Kita manusia sering melakukan kesilapan, aku hanya berkongsi dan korang menentukan.

P/s :  Kalo korang ada pandangan lain, komen la.. Aku akan berpikirang terbuka untuk menerima kutukan :0

2Geng Bising:

Post a Comment

Percuma E kursus Affilliate. Hanya masukkan nama dan email